לקחים שנלמדו בעבור עתיד מלא תקווה

איך האטרקציות חוזרת לעצמן בעקבות המגפה

מאת קית’ מילר, IAAPA Funworld, בתרגום מערכת מידעון התאחדות האטרקציות.

אין ספק שמרכיב אחד שהפך את מגיפת ה-COVID-19 לשונה לגמרי
מרוב האתגרים שעמם התמודדה תעשיית האטרקציות בעבר הוא שכל אזור בעולם, פלח תעשיה, אטרקציה, יצרן וספק הושפעו מאוד. Funworld שוחח עם כמה אטרקציות כדי לגלות כמה מהלקחים החשובים שהם למדו מ-COVID-19 ומה הם רואים ב-2022 ואילך.

“אני חושב שהלקח החשוב ביותר שהגיע מ-18 החודשים האחרונים, ועוד יותר מכך, הוא שכאשר מתרחש אירוע כלל עולמי כמו המגיפה הזו, כולם מושפעים עד היסוד”, אומר מריו ממון, יו”ר ונשיא פארק השעשועים Enchanted Kingdom. בסנטה רוזה, לגונה, הפיליפינים. “אף אחד לא פטור, במיוחד בענף כמו פנאי ושעשועים, שבו אנחנו תלויים בנוכחות אורחים ובניסיון”.

ממון משתף כי יש צורך משכנע לא רק לדאוג לאנשי צוות האטרקציות, גם כאשר אטרקציה לא פועלת, אלא גם להמשיך להכשיר אותם.
“במצב זה, תכנון הכשרת עובדים מתמשכת באה לידי ביטוי, כך שכאשר מגיעות התפטרויות ונשירות, ניתן למלא את חלל הכישורים והתפקידים בהקדם האפשרי”, אומר ממון. “חשוב מאוד להכשיר אנשים כדי שיוכלו להתערב בעת הצורך ולהפחית את הצורך לגייס ולהעסיק אנשים חדשים”.

מאט הלר, מייסד Performance Optimist Consulting, אומר שכעת ובשנים הבאות, שימור עובדים הוא יותר מסתם כסף.
“מעסיקים ימשכו וישמרו על הטובים ביותר, לא באמצעות בונוסים ותמריצים עסקיים, אלא בהיותם מקום בטוח שמטפח את הצרכים הרגשיים והאנושיים של העובדים שלהם”, אומר הלר. “כל עובד צריך להרגיש מוערך, בטוח וחלק ממשהו מיוחד.”
באשר לעובדים שאכן נשארו על הסיפון במהלך המגיפה, האטרקציות למדו שחשוב לא להעביד אותם יתר על המידה.

אל תגזים באפשרויות ההנחה (כדי להגדיל את הנוכחות)”, אומר אש סמארט, בעלים שותף וסגן מנהל ומנהל כספים ב-“Harbour Park”, שילוב של פארק קטן ומרכז בידור משפחתי בליטהמפטון, בריטניה. 

“התברר לנו שבימים שקטים מסוימים בשנה, אנחנו פועלים כשירות במחיר. זה איפשר מקום לתת לעובדים הקבועים שלנו יותר זמן מנוחה, כך שכאשר יגיע השיא באמת, הם יהיו רעננים יותר למשימה ויהיו בעלי איזון טוב יותר בין עבודה לחיים”.
הלר מהדהד את הערך של האסטרטגיה הזו.

“אטרקציות גילו שאי מתן הנחות למשיכת המונים עזר למנוע מהצוות שלהם לעבוד יתר על המידה, שיפר את ההיצע לאורחים והפחית את עלות התחזוקה של הציוד שלהם כי נעשה בו שימוש פחות”, אומר הלר.

במהלך המגיפה, רוב האטרקציות יכלו להיסגר כמעט לחלוטין כאשר הממשלות הורו לעשות זאת, ולחסוך בעלויות התפעול. עם זאת, גני חיות ואקווריומים לא יכלו. הם עדיין נשאו בהוצאות התפעול של הטיפול בבעלי החיים שלהם.

“דבר אחד שאישרנו במהלך המגיפה, יותר מאי פעם, הוא שאנחנו לא יכולים להפחית או להימנע מהוצאות מסוימות לא משנה מה”, אומר לואיס סוטו רנדון, מנכ”ל Zoologico Guadalajara במקסיקו.

“קיום קרן חירום הכרחי עבור העסקים והמוסדות שלנו כאחד. קרן המגירה שלנו הייתה משהו שמעולם לא חשבנו שנצטרך להשתמש בו, אבל היא הוכיחה את עצמה ככלי שלא יסולא בפז להישרדות העסק שלנו

כמו אטרקציות רבות, סילבר דולר סיטי בברנסון, מיזורי, ארצות הברית, מצא ערך רב בשימוש במערכת הזמנות לניהול נוכחות בשנת 2020 במהלך COVID-19, ונשיא הפארק בראד תומס רואה כיצד סילבר דולר סיטי תשתמש בה שוב בעתיד.

“זה יהיה כלי אסטרטגי חשוב לשנים הבאות, כאשר אנו מבקשים לנהל את היכולות שלנו בפארק וכאשר אנו מבקשים ללא הרף לשפר את חוויות האורחים שלנו”, אומר תומס.

אזור ספציפי אחד שבו “Harbour Park” זכה בשיעור יקר ערך היה עם אוכל ומשקאות. “המגיפה בעצם נתנה לנו דחיפה עצומה למקום שבו הלכנו על קצות האצבעות במשך שנים”, אומר סמארט. “קיצרנו באופן מסיבי את גדלי התפריט שלנו לרבי מכר בלבד. זה עזר להקל על כמה בעיות של מחסור בכוח אדם ולהקל על ההדרכה. כמו כן, זה הותיר לנו בסיס מצוין להתמקד בו, הוספת איכות לפריטים הללו והשגת רווחים טובים יותר”.

מדיה ומסחר מקוונים זוכים לערך גדול עוד יותר

מדיה חברתית ומסחר מקוון הם אזורים נפוצים המודגשים על ידי אטרקציות אלה כמי שמילאו תפקיד עצום ומורחב במהלך השבתות COVID-19.

“על אף שהייתה חשובה לפני המגפה, המדיה החברתית הפכה חשובה לנו עוד יותר בשנתיים האחרונות”, אומר תומס. “ראשית, הקהלים החברתיים שלנו היו צריכים חדשות מרעננות וחיוביות מ’העיר’ שהם אוהבים. שנית, הצלחנו להכריז על העדכונים התפעוליים שלנו בדרכים שלא יכולנו לעשות בעבר”.

ממון הרחיב את זה לעסקאות מקוונות.

“צריך לומר יותר על התבגרותם של מסחר ועסקים מקוונים?” ממון אומר. “לא רק שהוא יצר וייצר זרמי הכנסה חלופיים בזמנים אלו, אלא הוא גם יכול להפוך לתורם הכנסה מרכזי לפארק שלנו בכל מיני מצבים, בין אם הפארק פתוח ובין אם לא.”
במהלך ההשבתה של COVID-19 ב-“Zoologico Guadalajara”, המדיה החברתית הייתה יותר מסתם צינור מידע.

“טכנולוגיה ומדיה חברתית חיוניות כדי להתחבר ולתקשר עם האורחים שלנו ולשמור אותם קרוב, למרות המרחק או חוסר האפשרות לבקר באופן אישי”, אומר רנדון. “הקבלת צוהר דרך המדיה החברתית למה שהתרחש בגן החיות במהלך החודשים שסגרנו הגדילה את אמון האורחים שלנו בעבודתנו ואת המחויבות שלהם לבקר אותנו מחדש”.

מבט קדימה לשנת 2022 ואילך

מנהלי אטרקציות נותנים הצצה למה שהם רואים באטרקציות:

“אנחנו רואים עכשיו שלרוב המכריע של האורחים נוח, אמון נוצר, והחרדה של 2020 שוככת. אני חושב שהצלחת השקת החיסונים סיפקה זאת. הקיץ היה מוצלח. אנחנו משקיעים באטרקציית משחק מקורה חדשה לגמרי ובחדר מסיבות של SPI לשנת 2022.”

אש סמארט, בעלים משותף, משנה למנהל ומנהל כספים, “Harbour Park”

“אני מאמין שרמת ההתרגשות עדיין גבוהה מאוד, בדומה לרבעון הראשון שלנו השנה. למרות שאיום הנגיף נותר בעינו, ההזדמנות להתחסן מגבירה את רמת הביטחון של אנשים לצאת וליהנות מאטרקציות חוץ ובטוחות, ועל זה אנחנו מתבססים בחודשים ובשנים הקרובים”.

מריו ממון, יו”ר ונשיא, “Enchanted Kingdom

“מתוכננת לנו שנה מהנה ומרגשת לשנת 2022, ונראה שהציפייה מעט גבוהה יותר השנה, מכיוון שאנשים נרגשים לתכנן את התוכניות שלהם לשנת 22′. יש לנו גם תוכנית אסטרטגית תוססת עבור סילבר דולר סיטי. אנו צופים כי 10 השנים הבאות יהיו אחד העשורים המבריקים בהיסטוריה שלנו”.

בראד תומאס, נשיא, “Silver Dollar City”

הכתבה נלקחה מגיליון סיכום השנה של מגזין Funworld של התאחדות האטרקציות העולמית, IAAPA, ונעשתה בתרגום התאחדות האטרקציות בישראל. כל הזכויות שמורות למגזין Funworld, IAAPA. אין לשכפל, להעתיק, לצלם, לאחסן במאגרי מידע, כל חלק שהוא המופיע בכתבה זו.